Skip to Content Skip to Index Page
Hoe blijf je thuis fit?
Hoe blijf je thuis fit?

Hoe blijf je thuis fit?

Hoe blijf je thuis fit?

Het mag vooralsnog nog niet: de sportschool bezoeken. De dame van PostNL vertelde me zojuist dat ze nog nooit zoveel haltersets heeft moeten bezorgen. Ze moest er hard om lachen, want ze liet die sterke kerels en dames wel zelf de zware pakketten uit haar bus tillen. “Mooi om te zien, beter voor mijn rug en beter tegen corona.” De handtekening voor ontvangst zette ze de komende tijd maar even zelf.

Voor wie zo’n halter niet heeft of niet hoeft: er zijn natuurlijk talloze andere manieren om jezelf een beetje in vorm te houden in deze verplichte aan-huis-gekluisterdperiode. Omdat ikzelf met onderstaande tips met enig succes de strijd tegen overgewicht en zwaartekracht ben aangegaan, deel ik die graag met je.

1. Ga naar www.fitnessblender.com. Daar wacht het sportieve echtpaar Kelly en Daniël je op om je te begeleiden bij het bereiken van je gezondheidsdoelen (en het coronatijdperk iets draaglijker te maken). Ze hebben ruim 1.000 video’s opgenomen en delen die gratis met je. Geen addertjes onder het gras; echt gratis. Heb je geen halters, dumbbells, kettlebells of ander gewichtig materiaal, neem dan twee plastic frisdrankflessen, vul die met water en zet ze in als gewichten. Heb je die niet? Kies dan een les waar je eigen lichaamsgewicht als bemoeilijkend element wordt gebruikt.

2. Zoek naar Heather Robertson op YouTube. Ze heeft tal van sportlessen die je kunt uitvoeren. Ook weer voor 0 euro. Mijn favoriet is onderstaande fantastische les waarin je 40 oefeningen van elk 45 seconden doet, telkens met 15 seconden rust. Met een opwarming en een afkoeling ben je een klein uur zoet. Het lijkt een easy-peasy-lemon-squeezy, maar dat is het verre van, zelfs als je alles zonder gewichtjes uitvoert.

3. Trek je wandelschoenen aan en ga de deur uit. Stevig de pas erin, minimaal dertig minuten en minimaal anderhalve meter afstand van iedereen houden. Wil je weten hoe ver je wandelde, waar je wandelde en of je genoeg deed om aan de aanbevelingen van de WHO te voldoen (10.000 stappen per dag)? Zet dan bijvoorbeeld de kosteloze app Google Fit op je telefoon.

4. Heb je een tuin? Met minimaal vier meter vrije ruimte en ook nog wat gras? Volg dan deze gratis training van de Belgische sportcoach Steve Heylen. Hij maakte hem omdat hij de komende weken zijn lessen niet kan geven en zijn klanten iets nuttigs wilde laten doen. De video wordt versneld afgespeeld; je mag het echt rustiger doen dan Steve laat zien. 😉

5. De fiets! Pak de fiets! Het kan, het mag. Het hoeft niet ver en niet hard, als je maar peddelt. Respecteer wel te allen tijde de anderhalve meter afstand tot andere sportievelingen, ook als je iemand inhaalt of ingehaald wordt.

Tot slot. Corona stemt niemand vrolijk. Troosteten ligt dan logischerwijs op de loer. Probeer dat te vermijden. Blijf of ga gezond eten. En drink voldoende water, minimaal anderhalve liter per dag.

Blijf gezond!

Lawrence Spierings

Jouw uitje op UitTipsLimburg.nl?

Plaats nu je uitje
Back to Top
Laden...